AGW Today: Add Wavegate And Africagate To The IPCC Hit List

Seriously, how can anyone even pretend to support the UN IPCC anymore? The feckless response from the climate alarmists has become tedious, repetitious, and absurd as the days go by and yet more incompetence from the IPCC, dare I say reckless, deceptive, deceitful, misleading, and blatantly untruthful (with forethought), continues to see the light of day.

First up, the UK Telegraph exposes Wavegate

The publication of inaccurate data on the potential of wave power to produce electricity around the world, which was wrongly attributed to the website of a commercial wave-energy company. (snip)

…..a diagram used to demonstrate the potential for generating electricity from wave power has been found to contain numerous errors.

Trending: The 15 Best Conservative News Sites On The Internet

The source of information for the diagram was cited as the website of UK-based wave-energy company Wavegen. Yet the diagram on Wavegen’s website contains dramatically different figures for energy potential off Britain and Alaska and in the Bering Sea.

When contacted by The Sunday Telegraph, Wavegen insisted that the diagram on its website had not been changed. It added that it was not the original source of the data and had simply reproduced it on its website.

The diagram is widely cited in other literature as having come from a paper on wave energy produced by the Institute of Mechanical Engineering in 1991 along with data from the European Directory of Renewable Energy.

Experts claim that, had the IPCC checked the citation properly, it would have spotted the discrepancies.

In other words, the UN IPCC included a changed version of the graph which was meant to support their climate alarmist ideas.

On to Africagate

Following an investigation by this blog (and with the story also told in The Sunday Times), another major “mistake” in the IPCC’s benchmark Fourth Assessment Report has emerged.

Similar in effect to the erroneous “2035” claim — the year the IPCC claimed that Himalayan glaciers were going to melt — in this instance we find that the IPCC has wrongly claimed that in some African countries, yields from rain-fed agriculture could be reduced by up to 50 percent by 2020.

At best, this is a wild exaggeration, unsupported by any scientific research, referenced only to a report produced by a Canadian advocacy group, written by an obscure Moroccan academic who specialises in carbon trading, citing references which do not support his claims.

This claim was included in the IPCC’s Synthesis report, considered to be the most important part of the IPCC report, and was the personal responsibility of Dr R K Pachauri, the chair of the UN IPCC, who also seems to have a *surprise!* financial stake in pushing climate alarmism.

We’ve seen the IPCC use student dissertations (some unpublished), flagrantly false studies, changed data, newspaper and press releases, and reports from environmental pressure groups, among others. They make claims that it is hotter than ever, but won’t let anyone check the data. Yet, we are supposed to listen to people who are involved in fantasy, rather than science? People who have a financial stake in making sure that people believe in the worst case.

Come on, climate alarmists, step away from Jim Jones, and come back to the place where real science is done.

Share this!

Enjoy reading? Share it with your friends!